Nuo Dji Phantom iki Racing drone

Viena  iš daugelio DJI Phantom nuotrauku prieš pakylant.
Už lango pavasaris, bent jau Anglijoje. O jis kviečia dažniau išeiti i lauką. Aš kaip žmogus, kuriam dažnai i lauka išeiti reikia kokios tai priežasties, kad ir menkiausios, bet reikia. Taip prieš kuri laika mano kvietimo i lauka šauklių tapo dronai.

Kažkada praėjusiais metais įsigytas Dji Phantom 3, vėliau sėkmingai paskandintas, o vėliau mano namuose apsilankęs DJI Phantom 4. Tapo iš esmes visko pradininkais. Tai puikus, brangus prietaisai skirti kažką pamatyti, kažką nufotografuoti ir šiaip ganėtinai saugiai paskraidyti.


 Diena, kai  apačioje didelis rūkas, o virš jo puikus vaizdas.






Šaltokas rytas, bet vistik neblogas vaizdas.










Viskas butu gerai, jeigu ne vienas, bet.

Si hobi galima padalinti i dvi dalis, viena dalis, būtent ta, nuo kurios aš ir pradėjau. Tai jau paruošto drono pirkimas, labai paprasto ir labai lengvai suprantamo valdymo, su galimybėmis tarkim iškart matyti vaizdą kažkokiam tai ekrane. Ir žinoma daryti nuotraukas ar tai video. Kita dalis šio hobio yra ta, kuri iš esmes savo brangumu eigoje gali kainuoti dar brangiau. O pradžia irgi praktiškai tokia pat, kaip ir visai paruošto.

Antra šio hobio puse, pačiam surinkti drona, drona kuris skirtas visai kitam reikalui, jis neturės visu apsaugų nuo susidūrimu su medžiais ar kitomis kliūtimis. Jis nebus bent jau paprastai toks gražus, negalės nuskristi didelio atstumo ir baterija neistvers pusvalandžio ore. Nes tai visai kita dronu kategorija. Jie skirti skristi, vartytis, trenktis, išbūti ore kelias minutes, ne itin gražiai nusileisti ir pakeitus baterija kilti vėl.

Šiam reikalui reikia ne tik daugybe įvairiu detaliu ir supratimo kaip naudotis Google paieška, bei peržiūrėti kelias valandas Youtube video. Bet tam reikia kaip ir minėjau nemažai pinigu, startui reikia bent jau 400-600EU. Kitas dalykas, tam reikia dar ir nemažai laiko praleisto prie kompiuterio naudojant simuliatorius, nes nesinori, jog keli šimtai euru po pirmo bandymo pareikalautu dar papildomu išlaidu, tiesa?

O dabar mano istorija visame kame tame. Jog aš ateisiu i antra šio hobio puse žinojau dar rudenį. Žiemos pradžioje jau buvau numatęs kada galėsiu tam skirti pinigu ir pavasariui prasidėjus pradėjau pirkti dalis.

Kad surasti bent kažkokį bendra suvokimą man, žmogui sunkiai draugaujanciam su būtent tokia elektronika reikėjo pagalbos. Viskas gerai, jog ta pagalba buvo. Kolega bendradarbis, kuris tame reikale jau trys metai ir surinkęs keletą dronu nuo nulio, buvo puikus pagalbininkas. Taigi jo gautas sąrašas su rekomendacijomis ką įsigyti ir mano daugybe klausimu si reikalą pajudino. Remas, skrydžio kontrolierius, valdymo pultas, motoriukai, propeleriai, ir kitos įvairios smulkmenos. Kaskart atrodė, jog man kažkas neaišku ir jog kažko nesuprantu. Ir čia kolega buitiškai man paaiškina mano problemas...

Kelios dienos laukimo ir pabiro siuntiniai i mano namus. Čia tas nekantrumo jausmas, kuris primena vaikui kalėdas, jog dovanos jau čia. Gavęs praktiškai visa pagrinda, viską reikėjo sustatyti i savo vietas, kadangi aš neturėjau dar tam pakankamai žinių, o ir drąsos. Nes praktiškai viską reikia lituoti, čia vėl pagalbos ranka ištiesė kolega.

Ir štai po kiek daugiau nei valandos darbo, ieškant informacijos, lituojant, testuojant, vėl lituojant ir vėl ieškant. Dronas įgavo forma, o po kurio laiko jau reagavo ir i komandas nuo nuotolinio pulto. Laimes pilnas kelnes, kaip iš Velykų bobutes gavus netikėtų dovanų.


Tačiau iki pilnos laimes dar truko daug ko, reikėjo sulaukti antenos iš tolimosios Kinijos, sulaukti iš Vokietijos kitos dalies, iš tos pačios Kinijos kameros, kuri perduos vaizdą i akinius, o dar akiniai...

O ir nepastebimai iškilo kita problema, kuria pavyko išspręsti irgi tik su kolegos pagalba. Kadangi surinkto drono visi motoriukai sukosi i viena puse, reikėjo rasti sprendimą, jog du iš keturių suktųsi i priešinga puse. Bandžiau ieškoti informacijos pats internete. Sekėsi sunkiai, visu pirma mažai kas naudoja dar visai nesenai pristatyta DJI kompanijos motoriukus ir valdiklius su KISS skrydžio kontrolieriumi. O jeigu ir naudoja, tai matomai tokios problemos arba nepasitaikė arba išsprendė patys ir informacija internete nepasidalino.

Kolega pasedejas su savo panašia turima sistema, bei mano dar pilnai nepabaigtu žaislu, sprendimą visdelto rado. O aš tuo tarpu laukdamas, kol atkeliaus kitos būtinos visam tam reikalui detales. Pradėjau pirkti kitas smulkmenas, kuriu reikia ir kurios galiausiai kainuoja gan nemaža dali viso reikalo.


Kaip ir minėjau su šituo reikalu reikia išmokti skraidyti, o kol tai atsitiks, bus daugybe kritimu, daugybe detaliu reikės pakeisti. Pagrindas žinoma propeleriai. O net ir išmokus skraidyti, atsitikimu skaičius tikrai nesumažės, nes atsiras didesnis pasitikėjimas savimi, ko sekoje atsiras noras laviruoti tarp medžio šakų ar dar kažko. O daiktas kuris skrenda kiek daugiau nei šimtą kilometru per valanda, ne visada išgyvens smūgius i medi.


Tam reikia pasiruošti, įvairūs laideliai, krūvos varzteliu, zipu, lipniu juostu, tam tikru atsuktuvu ir kitu smulkmenų visa galybe. Be viso to, dar įvairios dėžutės, visokie patikrintuvai ir panašus dalykai. Ir žinoma baterijos. Baterijos čia yra ganėtinai skausmingas dalykas. Kadangi kaskart norint paskraidyti reikia nuvažiuoti kažkiek, nes kieme gi neskraidysi, neturint pakankamai praktikos. O net ir turint, kiemas ne ta vieta, bent jau čia. O vienos baterijos pakanka 2-5 minutes paskraidymo.

Ka tai reiškia, jog baterijų reikia turėti pakankamai, jog pavyktu paskraidyti bent jau gera pusvalandi tam, jog aplamai pateisinti ta savo išvažiavimą paskraidyti. Kadangi vienos padorios baterijos kaina apie 20eu ir daugiau, tai jau vien čia reikia palikti pora šimtu euru tik baterijoms. Ir nors mano projektas dar kol kas nėra pabaigtas, aš jau ieškau įvairios informacijos apie baterijų talpos didžius, stebiu jų kainas, ieškau to viduriuko tarp geros talpos, geros energijos padavimo ir kainos. Na ir žinoma mano kasdienini vakara su muzika, pakeitė vakarai su Racing drone paieška atitinkančiais video Youtube.

Šio mėnesio gale arba pirma kito mėnesio savaite jau tikiuosi si projektą užbaigti, o iki kito mėnesio galo pradėti skraidyti. Priklausomai nuo to kaip paeis kortos, tikriausiai rudeni bandysiu surinkti dar viena, jau viską darydamas pats bei pasidalindamas patirtimi, klaidomis ir nuotraukomis ar tai video iš "eismo įvykių".





Štai kaip atrodo šis projektas kūrybos procese,






Komentarai

Populiarūs įrašai